"being myself is a weakness,looking to myself is a shame,knowing myself is a failure.."

Followers

Friday, 14 March 2014

...mencari hikmah...

Assalamualaikum semua..
harap sume sehat...dan same2 lah kte doakn agar dimudahkn urusan utk menjumpai pesawat MH370 tu..hmm..sayu dan sebak ak ikuti kes tu.:(

neway, entry kli ni bkn nk citer psl kes tu .sbb bnyk lg org yg lbh layak utk kupas hal2 tersirat kes tu..hmm..

spti biasa,ak cume nk citer psl hidup ak..especially idup dunia PLU ak..hmm..sbbny,cni jela tmpt ak leh citer pjg2 tnpa diganggu org..huhu..(lgpun ak tau,xde sape yg bce..)..

satu hri,di penghujung hari bekerja, ak t'dgr lagu dr kumpulan Papinka-Masih Mencintainya...ntah cmne,ak jtuh ati lak kt lagu tu..haha..(ak ni mmg suke lagu2 cmtu..haha)..w/pon pd hakikatny,ak xpnah bercinta dan xpenah ad org yg mencintai aku..haha..huhu..

dan ntah cmne,ak rse ad tarikan pd lgu tu yg wat ak teringat sume kesah2 silamku spjg ak bersama dgn perasaan PLU ni..huhu..

dipendekkn citer,ak rse ak mmg idup mengikut arus yg ditentukn Allah..huhu..sjk kecik,smpai la skrg:-
- perjalann idup ak dlm sebuah fmili yg sedrhana...
- dikurniakan segala pancaindera yg lgkap..namun,tidak la sehebat org2 laen yg ad klbhn...
- dianugerahkn perasaan yg xde pd org laen..:(
- dihtr ke skolah agama utk m'pelajari kehidupan yg tersirat dan tersurat...
- dipukul..dipulaukn dr kwn2 sbb ak PLU
- bljr berthn utk trus idup...
- berhijrah dan cuba utk meninggalkn perasaan lama..
- kesunyian tatkala melihat mereka berbahagia..
- pernah berputus asa utk menerima hakikat diriku..
- berdikari dan cuba bangkit utk menerima diri ak yg sbnr...
- bljr berubah utk kebaikan diri ak...
- dan ahirny, ak mmpu tersenyum utk kehidupan lahiriah aku...
- tp,belum mmpu berbangga utk perasaan dan kehidupan roahni ku..hany Allah yg tau.;(

maka benarlah,setiap ketentuan Allah ad hikmahny...dan ak telah ditakdirkn utk sesuatu - utk berkhidmat pd mereka yg lbh memerlukn..klo dlu ak rse sungguh terhina,skrg ak merasai nikmatny...mmpu memiliki dgn sendiriny..

terasa bangga sbb sudah bnyk ujian yg mmpu ak tempuhi....namun....ak msh gagal utk tempuhi satu2ny ujian yg ak rse sgt berat..yg sering m'pengaruhi idup serta keputusanku....

"Betapa sakitnya apa yang ku rasa
Tuhan kuatkanlah hatiku yang terluka" - Papinka

"Jauhhh
Ku berharap
Kembali kau pada ku
Akhiri penantian ku" - Alif Satar

"And I am feeling so small
It was over my head
I know nothing at all

And I will stumble and fall
I'm still learning to love
Just starting to crawl" - A Great Big World

"Never mind, I'll find someone like you
I wish nothing but the best for you too....
...Sometimes it lasts in love but sometimes it hurts instead" - Adele

"meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu" - Opick


hmm, ble di bnding dgn org len,ak mgkin xla sebertuah mereka..yela,ak ni xensem...xlaku pon.x charming pon..xsweet pon...huhu...

org len ad p'alamn2 dan citer menarik utk dikongsi,..tp,citer2 ak mgkin x sebgus citer dorg..mcm mne ak wat pon,ak ttp keseorangan....xpenah ad yg menemani time ak tempuh ujian2 dlu..dan mgkin xkn ad sape2 yg akn temankan ak utk seterusny...

ape2 pon,ak kne kuat..atau sekurg2 ny berpura2 kuat.kerana (as i said), ak dilahirkn sbg ujian utk diriku dan ujian utk org laen...= dan ak hany liability..

- semoga ak menemui hikmahny nti...ya Allah,bntulah hmbaMu ini..amin..-
sungguh ak letih...